Invloed op anderen

Het kan je bijna niet ontgaan zijn.. Er was een hele mooie volle maan!

En of de volle maan nou wel of geen invloed op ons heeft, dat laat ik even in het midden.

Voor mij werkt de volle maan periode perfect om inzicht te krijgen. Alsof ik meer open sta om de diepgang bij mijzelf op te zoeken, vragen aan mijzelf te stellen en te reflecteren.

Wat heb ik de afgelopen tijd gecreëerd voor mijzelf en wat wil ik nog meer bereiken? Waar wil ik meer van en waar wil ik minder van.

Volle maan voelt voor mij dus een soort van jaarwisseling, een moment om stil te staan.

Ik ben me er inmiddels van bewust dat ik mijn eigen verhaal schrijf. Dat ik wil leven op mijn waarden en dat ik átijd vooruit wil.

Persoonlijk blijven ontwikkelen, want door die groei ervaar ik meer plezier en is mijn leven zoveel interessanter.

Hoe zit het met jouw dromen? Met jouw plannen? Zet jij een stap vooruit, of ga jij opzoek naar veiliheid. Bang om in je eentje vooruit te gaan? Bang om geraakt te worden door meningen van anderen? Dat je zult falen? Dat er teveel onrust en verwarring komt, ook bij jouw omgeving. Bang dat het niet zal zijn wat je had gehoopt?

Als jij voor jezelf gaat kiezen, leven op jouw waarden, dan kan het niet anders dan je golven gaat maken. Dat het invloed gaat hebben op anderen. Je hebt lef nodig, want je kunt anderen niet meer de schuld geven van wat er allemaal fout gaat. Je gaat je verantwoordelijkheid nemen. Staan voor jouw waarden en dit ook uitspreken.

Komen er voor jouw gevoel te veel golven, zeg maar gerust storm tussen jou en de ander? Kan diegene jou niet volgen in je plan? Leef je dan in in de ander. Heeft diegene wellicht meer communicatie nodig om je te begrijpen.

Ik heb hierin ook moeten leren. Veel heb ik al geleerd en ik ben ook nog lang niet uitgeleerd.

Als ik nu terugkijk op sommige conflicten dan kan ik daar niet bepaald trots op zijn. Die slachtofferrol, iedereen de schuld geven.

Maar hé, dit hoorde wel bij mijn groei proces, door te komen waar ik nu ben. En halleluja dat ik voor persoonlijke ontwikkeling heb gekozen en blijf kiezen.

Ik kies voor golven maken. Ook jij kunt de beweging in gang zetten. Al is het een glimlach naar iemand of een praatje met een onbekende. Dat is misschien wel het begin van heel veel golven dat zorgt voor een verandering bij de ander. Je weet immers nooit hoeveel impact je met jouw praatje kunt maken.

Liefs Kirsten ♡

Plaats een reactie